Ønsker du flere kunder?

Bli synlig i Google!

Få flere kunder

Sørg for at din business får den oppmerksomheten den fortjener ved å dominere i Google. De aller fleste søker etter varer og tjenester på nett, også når de tenker å kjøpe lokalt.

Øk fortjenesten

Målet ditt er å tjene mer, ikke sant?
Når vi har hjulpet deg til toppen av Google så kan du se at din business vokser fordi flere og flere finner deg. Da kjøper de mer av deg.
Så start med å vokse i dag!

"Ekstremt bra søkemotoroptimering! Nettsiden var på førstesiden av google i løpet av noen dager på alle optimerte fraser. Anbefales!"
David Myrvold
"Anbefaler Flexweb og har gjort det til venner og bekjente gjennom flere år!"
Ann Kristin Espejord

Synlighet i Google

Vi gjør deg synlig i Google - slik at du kan få flere kunder

God rangering i Google på dine viktigste søkefraser gir mer omsetning

Slik er prosessen:

1) Kunden søker etter løsning på sitt problem
2) De finner en av dine hjemmesider
3) De bestiller det du tilbyr

Fungerer det i praksis?

Ja, våre kunder opplever at mye av salget deres kommer fra treff i søkemotorene. God søkemotoroptimalisering handler ikke bare om å få mer trafikk, men å få rett person inn på hjemmesiden.

Bare tenk på deg selv:
Hvor går du når du vil finne produkter og tjenester for å løse dine ønsker?

Ja, 9 av 10 søk foregår i Google, og det er der du treffer dine kunder.

Hva er søkemotoroptimalisering?

(Bortsett fra at det er et langt ord. Forkortet til SEO. )

Her forklarer vår SEO-ekspert, Preben O. Sangvik, hva SEO er og hvordan du kan dra nytte av dette i din business.

SEO handler om å bedre din business.

Det er rett og slett en markedsføringsstrategi, og som all markedsføring hører dette inn under ditt firmas markedsavdeling - ikke under "IT-avdelingen".

SEO tips

Tips: Bruk et firma fra Norge

Mange har brent seg på å prøve ut utenlandske SEO-selskaper.

Spesielt billige småfirma eller innleie av enkeltpersoner. Alt fra en "Bygg 10000 linker til din hjemmeside" for kun $5 på Fiverr, til noen tilsynelatende seriøse tilbydere. Men ikke la deg lure.

God optimalisering av din hjemmeside eller nettbutikk handler om mye mer enn bare å bygge noen linker. 

Det handler om hvordan dine potensielle kunder søker i Google: Alt fra hvilke fraser de bruker når de søker, hva de tenker på, og hvordan du kan treffe dem best mulig med en god beskrivelse av ditt nettsted i Google, Kvasir (som bruker Google), Bing eller Yahoo.

For å forstå dette så må den som optimaliserer ditt nettsted forstå og kunne norsk godt. Samt norsk kultur.

Det finnes også noen "søkemotoroptimaliseringsselskaper" i Norge som du burde styre unna. Det finnes absolutt seriøse firma, men også mange "sjarlatanere".

Med våre 14 år innen seriøs søkemotoroptimalisering i Norge så har vi sett mye rart: En periode, når det fungerte godt å "spamme" nettsteder, så florerte det av små useriøse "firma".

Noen av verktøyene de brukte (og fremdeles bruker) baserer seg på automatisk linkebygging inn til din hjemmeside. og veldig ofte med dårlig kvalitet. Med andre ord spamming. Det er "no good". Spesielt i dag.

I dag betyr innholdet mer, og antall linker inn mindre. Men linker betyr fremdeles mye. Det samme gjør engasjement i sosiale medier med videre.

Velg derfor en partner (for det er det et SEO-firma egentlig bør være) som hjelper deg med god søkemotoroptimalisering på norsk, for å treffe ditt publikum.

SEO byrå

Hva bør jeg se etter hos et SEO-byrå?

Lidenskap!

Det finnes utallige små og store firma som kun driver med søkemotoroptimalisering fordi deres kunder etterspør det. Men byrået betår ikke av medarbeidere som er lidenskaplig opptatt av synlighet i Google. De er kun opptatt av å "please" kunden. Vise frem noen grafer, og det er det.

Velg er SEO-byrå som er lidenskaplige. Som snakker om synlighet og alt det medfører med entusiasme og glede. Det er der du vil bli tatt godt vare på, og der du vil se de store resultatene.

Resultater av god SEO (en av våre kunder)

SEO Norge

Hvor leverer dere SEO-tjenester?

Vi dekker hele Norge, og jobber også globalt. Det vil si at vi jobber både emd norskspråklige, skandinaviske og engelske hjemmesider. Vi kan også bistå med synlighet på andre språk, men vi har ikke selv kjennskap til lokalt språkbruk på andre språk - og derfor må vi ha en medhjelper som kan språket godt. Enten hos dere, eller en vi leier inn.

Kurs og foredrag leverer vi primært på Sørlandet. Vi har levert kurs og foredrag til Aust-Agder Fylkeskommune, Bedriftsforbundet, Nito samt nettredaksjoner og andre firma. Det har funnet sted i Kristiansand, Arendal og Grimstad. Samt Oslo og områdene rundt. 

Ring oss på 45059000 for å høre mer eller send inn epost til kundeservice @ flexweb.no

Norsk SEO handler ikke bare om mer trafikk

- Prosessen starter med å finne ut hvem du ønsker skal finne deg

Prosessen "FlexSEO" starter med spørsmålene: 

  • Hvem vil du treffe?
  • Hva vil du de skal gjøre?
  • Hvilke sider på ditt nettsted vil du ha dem til?
    Hva vil du at de skal gjøre?

Deretter finner vi ut hvilke søkefraser du bør rangere på, og samtidig utarbeider vi en liste over tiltak som bør gjøres på ditt nettsted.

Videre fordeler vi ansvar om hvem som skal gjøre hva. Hele tiden mens du får tips til forbedringer.

I tillegg må vi bygge gode linker inn til ditt nettsted. Dette gjøres med effektive metoder som vi vet fungerer, og ikke bare kortvarig, men også langvarig.

I tillegg gir vi gjerne tips til bedre søkemotorannonsering slik at du vil oppleve ennå bedre trafikkøkning.

Noen ganger, ved ønske, kan vi holde bedriftsinternt kurs i SEO, da veldig mye av optimaliseringen skjer i tekster, bildebruk og evt. videoer dere legger ut selv.

Google rangering

Endringer i Google-rangering ser vi slik

Du vil se det i ditt webstatistikk program. F.eks er Google Analytics et slikt program som mange bruker. Men vi sporer det også i egne analyseprogram:

For hver enkelt søkefrase vi har avtale vil vi spore endringer fra dag til dag. Gjennom dette vil du se en søkefrase statistikk som viser deg hvorvidt du får dårligere, uendret eller bedre rangering på den enkelte søkefrasen.

I tillegg henter vi ut hva som er omtrentilig søkevolum på de ulike frasene, slik at vi kan pinpointe de frasene som er mest viktige for deg. Dette gjør vi både for norske og utenlandske søkeord.

Her er en graf fra oktober 2017 som viser utviklingen for en av våre kunder. Vi har tatt kunden fra praktisk talt ikke synlig i Google til å ligge på 1. plass på dette søkeuttrykket.

Her er en annen fra 2017. Dette er på søkefraser som genererer kjøp:

Her et tredje resultat. Dette er også et søkeord som brukes av høyaktuelle kunder:

Dette er et avsnitt. Dette avsnittet kan flyttes ved å bruke flytt-pilen. Du kan redigere teksten ved å bruke blyanten. Ved å klikke på pensel kan du påvirke utseendet. Alt fra bakgrunnsfarge og -bilde, til kantlinjer. Det er standard en 10 px marg nederst på dette elementet. Det justerer du ved å trykke på pensel.